דורי איזנברג – הורות מיוחדת | פגישה בבית הספר

פגישה בבית הספר נתפסת כחוויה מפחידה ולא נעימה עבור חלק מההורים. הורים רבים חוששים מכך שהבית ספר לא מבין את קשייו של הילד ומרגישים שלבית הספר אין מושג עד כמה קשה לגדל את הילד הזה.

רוב אנשי המקצוע שתפגשו בבית ספר לא למדו מספיק על הורות מיוחדת וגם לא מבינים את כל הצרכים של הילד המיוחד שלכם. לפי התפיסה שלי, זהו תפקידו של ההורה לייצג את ילדו בבית הספר ולהסביר על קשייו וצרכיו לצוות. חשוב שתדעו שרוב המורים לא מבינים מה כתוב באבחון של הילד ומה זה באמת אומר. הרי לילד שלך יש כל-כך הרבה צדדים מדהימים והקשיים שלו כל-כך מורכבים… אי אפשר באמת לצפות מהמורה שתבין את כל זה בלי שתסבירו לה!

לכן, פגישה בבית הספר זה הזדמנות נפלא לקדם את ילדכם ולהעניק לו קבלה והכלה בבית הספר. כשהמורה מבינה את הילד, זה משפר את החיים של הילד. כשתלמיד מרגיש שהצוות בבית ספר מבין אותו ומכיל אותו, זה מעלה את תחושת הביטחון שלו ומשפר את תפקודו החברתית והלימודית.

פגישה בבית ספר זה כלי שינוי עבור הילד שלך! לא לוותר, לא לבטל, לא לדחות, אלא להתכונן נכון לפגישה, להגיד את הדברים בצורה מסודרת ומובנת ולגרום לשינוי חיובי בגישתו של המורה כלפי הילד שלך!

איך מתכוננים לפגישה בבית הספר?

  1. ספרו על הילד שלכם! תמיד תתחילו עם הדברים הטובים! במה הוא טוב? מה הוא אוהב לעשות?
  2. ואז, תספרו מה הקשיים ואיך זה משפיע על התנהגותו. מה הכי חשוב שהמורה תדע על הילד? איך היא יכולה לעזור לילד? ואיפה אתם, ההורים, בתמונה הזאת?
  3. תמיד הדגישו את ההשקעה הרבה שלכם בילד שלכם כשאתם יושבים בפגישה בבית הספר! איזה טיפולים אתם נותנים לו? לאיזה חוגים אתם לוקחים אותו? מה אתם עושים בתוך הבית? כמה שעות ביום אתם יושבים על השיעורי בית איתו? האם אתם מזמינים אליו חברים? אילו פעילויות כיפיות אתם עושים בשבת?
    ככל שהמורה תבין יותר טוב את ההורות המיוחדת שלך, כך היא תוכל להפוך למורה מיוחדת, מתאימה ומשמעותית עבור ילדך. ככל שהמורה תרגיש שהלימודים חשובים לך, שהעבודה שלה משמעותית עבורך ועבור ילדך, כך היא תשקיע יותר בילדך!
  4. הקשיבו למורה ותרשמו את הדברים שהיא אומרת. תתייחסו לדברים שהיא אומרת גם אם זה לא נראה לכם, גם אם זה לא נשמע נכון… תנהלו דיאלוג בצורה מכובדת עם המורה גם כשעולים נושאים קשים ומרגיזים וגם כשהיא לא מבינה ולא צודקת! הילד שלך יפיק מזה! אל תוותרו לעולם על שיתוף פעולה עם המורה של הילד!
  5. אל תשכחו! אתם מקור המידע מספר אחת לגבי הילד שלכם! מה שאתם לא תספרו לצוות בית הספר, הם לא יידעו! זה האחריות שלכם לספר את כל מה שהצוות חייב לדעת על הילד כדי לעבוד איתו באוםן מותאם ויעיל.

טפסים

הכנה לפגישה בבית הספר

סיכום פגישה בבית הספר

במה אני עוזרת

  1. אני עוזרת לכם להתכונן לפגישה. אני קוראת את האבחון ואת כל יתר החומר של הילד ומכינה סיכום לגבי הכוחות, הקשיים והצרכים שלו. מסמך זה ישמש אתכם כאשר תצטרכו לדבר על ילדכם בפגישה.
  2. אני עוזרת לכם לקבל החלטה לגבי סוג העזרה שתבקשו מבית הספר.
  3. אני מלווה אתכם לפגישה.
  4. אני מסייעת לכם במעקב אחר המצב הטיפולי, הלימודי וההתנהגותי של ילדכם.

מחירון

מחיר פגישה: 400 ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *